آموزش وردپرس

چگونه بفهمیم یک سایت توسط وردپرس مدیریت می شود؟

چگونه بفهمیم یک سایت توسط وردپرس مدیریت می شود؟

زمانی که وب گردی می کنید و از سایت های مختلف بازدید می کنید، شاید بعضی از وب سایت ها بخواهند تا طرح وب سایت شان را به خوبی ارائه دهند. یکی از چیزهایی که شما را شگفت زده خواهد کرد، چگونگی طراحی  و به خصوص متحوای استفاده شده توسط وب سایت می باشد. افرادی که با وردپرس کار می کنند، شاید به راحتی بتوانند تشخیص بدهند که این وب سایت ها توسط وردپرس طراحی و ساخته شده اند.

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را شما هم انجام دهید. در این مطلب بعضی از راه های اصلی که سرعت عملکردتان را بالا می برد و توانایی تشخیص وردپرس بودن و یا ورپرس نبودن را نشان می دهد را به شما ارائه خواهیم کرد.

  • وجود عبارت Powered by WordPress یا عبارات مشابه به انواع مدل در فوتر وب سایت

اولین راه صریح و ممکن برای تشخیص این که سایت توسط وردپرس طراحی شده است، Powered by WordPress نوشته شده در قسمت پایین سایت می باشد. هر وب سایتی که توسط وردپرس طراحی شده باشد در قسمت پایین نوشته می شود. اما وجود نام وردپرس در قسمت پایین الزامی نمی باشد. نام وردپرس می تواند توسط افرادی که می خواهند اسم خودشان را قرار بدهند  ویا نمی خواهند بازدیدکنندگان متوجه شوند که سایت توسط وردپرس ساخته شده ، به آسانی پاک شود.

این اسم در آخر و قسمت پایینی هر صفحه  در وبسایت قرار دارد.

  • جستجوی وردپرس یا ‘wp-content در سورس وب سایت

راه دیگر برای تشخیص وردپرس رفتن به منبع یا سورس آن وب سایت می باشد. برای این کار، شما باید نشانگر موس را بر روی وب سایت قرار دهید، راست کلیک کنید و ‘view source’ را انتخاب کنید. بعد از آن می توانید به کد هایی که در وب سایت استفاده شده دسترسی پیدا کنید. در قسمت میانی کد ها، نام وردپرس را خواهید دید. یکی از راه هایی که ساخته شدن سایت توسط وردپرس را نشان می دهد تولید کننده ی برچسب می باشد، همچنین نشان می دهد که از کدام نسخه ی وردپرس استفاده می شود.

چیز دیگری که می توانید در کد ها  به دنبال آن بگردید ‘wp-content’ می باشد. wp-content یک پوشه ی رسانه ای می باشد که سعی می کند افرادی را که از رسانه ها استفاده می کنند مطالب موردنظر آن ها را نشان دهد. این افراد هر یک از این مطالب آپلود شده ‘wp-content’ را به عنوان قسمتی از متن خواهند داشت . اگر بدانید که متن ‘wp-content’ توسط یک منبع استفاده می شود، باید بیشتر با یک وب سایت وردپرس درگیر باشید.

نکته ی پیام هاست : برای جست و جوی بهتر در مروگر از کلید ترکیبی CTRL-F استفاده کنید

  •  اضافه کردن ‘wp-admin’ یا wp-login.php در آخر URL صفحه اصلی

یکی از راه های ممکن دیگر اضافه کردن  ‘wp-admin’ در آخر آدرس صفحه اصلی وب سایت می باشد. در سایت های وردپرس داشتن  ‘wp-admin’ استاندارد می باشد.  تمامی ادمین ها و یوزر های وب سایت که از اسکریپت طراحی سایت خود خبر ندارند با وارد شدن در سایت و یا با ارسال پست و تغییر تنظیمات می توانند نوع اسکریپت را تشخص بدهند این روش برای کسانی است که سایت را شرکت مستقلی طراحی کرده است و مدیران و همکاران وب سایت در آن دخالتی ندارند.

اگر یک بار  ‘wp-admin’ را در آخر آدرس وب سایت اضافه کنید، شما وارد صفحه ای خواهید شد که همانند تصویر پایین است.

هاست وردپرسی

  • ابزار آنلاین

یکی از راه های امکان پذیر دیگر برای تشخیص سازنده ی وردپرس توسط برخی از ابزار آنلاین هستند. ابزاری را که معرفی می کنیم رایگان بوده و به سرعت جواب خود را دریافت می کنید.

BuiltWith

اولین ابزار آنلاین برای این که تشخیص دهید یک سایت توسط وردپرس ساخته شده  BuiltWith می باشد.اگر تصمیم دارید از این سایت استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن آدرس اصلی وب سایت و کلیک بر روی lookup می باشد.

یک بار که این کار را انجام دادید، شما لیستی را دریافت خواهید کرد که اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد. با پایین و بالا بردن صفحه و جست و جوی محتوا می توانید چیزی را که می خواهید پیدا کنید. نه تنها شما وردپرس بودن سایت را خواهید فهمید بلکه ورژن وردپرس استفاده شده در وبسایت را نیز خواهید فهمید.

?Is it WordPress

ابزار دیگری که به شما کمک می کند وب سایت ‘Is it WordPress?’ می باشد.این سایت کمی متفاوت از سایت BuiltWith می باشد.وب سایت Builtwith سعی می کند تا جواب های متعددی  را بدهد. اما در حالی که وب سایت Is It WordPress? فقط به شما جواب بله یا خیر می دهد. این سایت درحالی خوب است که عجله دارید و یا اطلاعات زیادی در مورد وب سایت نمی دانید.

  • Extensions های مرورگر

 یکextension که تمام کارهای مکرر را با استفاده از منبع وب سایت ذخیره می کند تا بفهمید که آیا سایت توسط وردپرس طراحی شده است یا خیر؟ هر بار که از یک سایتی بازدید می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید نگاه کردن به extension در بالا سمت راست وب سایت می باشد. به شما نشان خواهد داد که آیا از وردپرس ساخته شده است یا نه. بعلاوه، به شما نشان می دهد که وب سایت توسط چه چیز های دیگری کار می کند. چند لحظه بعد کمک می کند تا به راحتی وب سایت را بشناسید.

(Library Sniff Extension (Chrome

اولین extension که می توانید از آن استفاده کنید Library Sniff extension می باشد. این extension تنها در گوگل کروم استفاده می شود و به شما نشان می دهد که آیا وب سایت از وردپرس درست شده است یا خیر.بعلاوه، به شما دید بهتری نسبت به چیز های دیگر مثل Google  Analytics ، jQuery و Font Awesome را می دهد.

(BuiltWith Add-on (Mozilla Firefox

Builtwith add-on یکی دیگر از راه های پیشنهادی می باشد. همان کار را که ابزار آنلاین انجام می دهد ولی به صورت خودکار. هر صفحه ای را که هنگام جست و جو در سایت می بینید، قادر خواهید بود تا بفهمید که آیا بوسیله ی وردپرس طراحی شده است یا نه. همانند ابزار آنلاین BuiltWith کار می کند. شما باید صفحه را بالا و پایین ببرید تا بفهمید که از کدام سیستم مدیریت استفاده می کند.

نظریه های پایانی

در این پست راه هایی را به شما نشان دادیم که می توانید بفهمید که برای مدیریت یک وب سایت از وردپرس می شود یا خیر. اگر خودتان با وردپرس کار می کنید گشتن به دنبال جواب می تواند برای شما جالب باشد. اگر یک سایت جذاب به نظرمی رسد، اول می توانید به وردپرس بودن سیستم مدیریت سایت نگاه کنید بعد بدانید که از کدام تم استفاده می کند.اگر سوالی یا پیشنهادی داشته باشید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پیام هاست با افتخار تمامی وب سایت های خودرا با سیستم قدرتمند و عزیز وردپرس طراحی می کند و شما با قیمت بسیار پایین میتوانید وب سایت وردپرسی حرفه ای داشته باشید با سئو و پشتیبانی 24 ساعته 

پیام هاست می تواند وب سایت های فعلی شمارا به نحو احسن بازسازی کرده و سئو شده تحویل دهد کافیست با ما در تماس باشید

پشتیبانی ما 24 می باشد

04134450982 – 09142466941 – 09022466941

t.me/payamhost

ترجمه اختصاصی توسط پیام هاست برگرفته از وب سایت elegantthemes.com

Adopted From elegantthemes.com

مشاهده بیشتر

Alireza Ranjbarzadeh

بنده علیرضا رنجبرزاده هستم مدیر و مسئول میزبانی وب پیام هاست با 5 سال سابقه در حوزه هاستینگ و طراحی وب سایت ارزان قیمت - کارشناس تجارت الکترونیک - دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در تبریز - مدرس زبان انگلیسی

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا