آموزش وردپرس

افزونه های ضروری برای وب سایت های حرفه ای وردپرس

افزونه های ضروری برای وب سایت های حرفه ای وردپرس

افزونه های وردپرس بهترین ابزار افزایش کارایی وب سایت های وردپرس می باشند. در این مطلب ما 15 افزونه برتر وردپرس را معرفی می کنیم که باید در وب سایت های وردپرس از آن ها استفاده کنید. این افزونه ها کارایی وب سایت شما را ارتقا داده و آن را تکمیل می کند.

با وجود این که نوع وب سایت شما تعیین می کند که از کدام افزونه استفاده کنید اما افزونه هایی وجود دارند که هر وبلاگ وردپرس به آن نیاز دارد. Techieword امنیت، سرعت و سئو و غیره نیازهای جهانی هستند که صاحب هر وب سایت نمی تواند به راحتی از کنار آن ها بگذرد.

افزونه های دستی زیادی در قالب وردپرس وجود دارد که کار شما را بسیار کم می کند.  official plugin repository بیش از 47000 افزونه وردپرس دارد که نشان می دهد برای هر کاربرد و یا ویژگی که در یک وب سایت نیاز دارید افزونه ای وجود دارد. خبر های خوشی برای کاربران وردپرس داریم!

بعلاوه شما افزونه های زیادی را برای این ویژگی  پیدا می کنید- بهترین کار انتخاب افزونه ای است که کار شما را به آسانی راه می اندازد. شما می توانید افزونه های وردپرس را به دو صورت رایگان و فروشی پیدا کنید درحالی که بیشتر افزونه ها به صورت رایگان عرضه می شوند. افزونه رایگان با ویژگی ارتقا از نسخه های قبلی به نسخه جدید و پیشرفته در اختیار عموم مردم هستند.

این مطلب شامل افزونه های ضروری رایگان و فروشی وبلاگ های وردپرس می باشد.

  1. Jetpack (رایگان)

افزونه های ضروری برای وب سایت های حرفه ای وردپرس

یک افزونه قدرتمند بهره گرفته از تیم باهوش و زیرک نرم افزار وردپرس(خودکار). Jetpack یک افزونه اجباری برای هر وب سایت می باشد. همان طور که از اسمش پیداست شامل ویژگی های ارزشمندی می باشد که می توانید با آن به بلندی ها پرواز کنید و موفقیت را جلوی چشمان خود ببینید.

Jetpack از امنیت، عملکرد وب سایت، افزایش ترافیک، بهینه سازی تصاویر و ظاهر وب شما محافظت می کند

افزونه های وردپرس

یکی از ویژگی های بارز این افزونه انتشار محتوا در موتورهای جست و جو  می باشد که شما آن را در خود وب سایت منتشر کرده اید. همچنین با طراحی نقشه سایت به موتور های جست و جو این امکان را می دهد تا به راحتی محتوا ی سایت شما را بیابند.

از همه مهم تر، از حمله های brute force جلوگیری می کند. هر 5 دقیقه یک بار وب سایت شما را بررسی می کند و مشکلات پیدا شده را به شما اطلاع می دهد.

  1. Akismet(رایگان)

افزونه کاربردی وردپرس

Akismet افزونه ی دیگری می باشد که توسط خود وردپرس( Matt و تیمش) طراحی شده اند. Akismet یکی از افزونه هایی می باشد که با هر بار نصب هسته ی وردپرس جدید می آید. این افزونه   anti-spam (ضد اسپم) می باشد که تمام نظرات را بررسی می کند و نظرهای اسپم را فیلتر می کند.

این افزونه شامل وضعیت تاریخچه برای هر دیدگاه می باشد که می توانید با آن از دیدگاه های اسپم دار مطلع شوید. Moderator ها همچنین تعداد نظرهای یک فرد را نشان می دهند، می توانید URL ها را در قسمت دیدگاه مشاهده کرده و لینک های مشکوک را حذف کنید.

این افزونه برای سایت و یا وبلاگ های شخصی رایگان می باشد درحالی که برای وب سایت های تجاری ماهانه باید پولی پرداخت شود. نسخه ی فروشی در کنار ضد اسپم بودن امنیت وب سایت را نیز افزایش می دهد.

یک افزونه پرکاربرد در محافظت ازامنیت وردپرس می باشد.

  1. سئو Yoast(رایگان)

هیچ شکی نیست که موتورهای جست و جو منبع اصلی افزایش ترافیک برای هر وب سایت میباشند. تعداد استفاده کنندگان موتور های جست و جو در اینترنت به طور یکنواخت در حال افزایش است. این عامل اهمیت سئو را بیشتر می کند. خوشبختانه افزونه ی سئو خوبی مثل Yoast SEO برای کاربران وردپرس وجود دارد.

Yoast SEO یک افزونه عالی می باشد که شما را در تولید بهتر محتوا و افزایش رتبه در موتورهای جست و جو، راهنمایی می کند. در تولید محتوایی که مورد نیاز کاربران است تمرکز می کند. هدف کمک به کاربران، جلب اعتماد و حفظ رتبه سئو می باشد.

اولا، شما را وادار می کند تا کلمه ی کلیدی پیدا کنید و از آن به طور مرتب و در جایگاه مناسب در مطلب مورد نطر خود استفاده کنید.می توانید با استفاده از ویژگی آنالیز صفحه بررسی  کنید تا از آن در همه جا مانند تصاویر، توضیح متا، عناوین و در تمام پست استفاده کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کند تا تصاویر و متن صفحه را برای کارایی هرچه بهتر و بازدید زیاد توسط موتور های جست و جو مطابق با اصول سئو تنظیم کنید.

همچنین به شما کمک می کند تا پست و یا صفحه ی موردنظر را در موتور های جست و جو  که توسط اسپینت نشان می دهد را ارتقا دهید. نوشتن عناوین خوب و توضیحات متای چشمگیر می تواند رتبه ی کلیک بر روی وب سایت شما را زیاد می کند. همچنین ویژگی خوانایی نوشته را نیز دارد که به شما کمک می کند تا محتوای ساده و قابل فهم بنویسید.

اینجا افزونه ی دیگری نیز وجود دارد که  All in One SEO Pack نام دارد و کارایی مشابهی دارد می توانید آن را نیز امتحان کنید.

  1. نقشه سایت XML گوگل(رایگان)

نقشه سایت XML گوگل افزونه ی پرکاربرد سئو برای وردپرس می باشد. این افزونه به موتور های جست و جو مثل Google، Bing، Yahoo و غیره کمک می کند تا سایت تان را با نقشه سایت XML فهرست دار کنید.

زمانی که افزونه را فعال می کنید، نقشه سایت XML را بوجود می آورد تا به راحتی فهرست دار شود. نقشه سایت به ربات های موتور جست و جو کمک می کند تا ساختار کامل وب سایت تان را نشان دهد و هنگام جست و جو نتیجه ی بهتری حاصل شود.

این افزونه هر بار که مطلب جدیدی را در وب سایت خود منتشر می کنید به موتور های جست و جواطلاع می دهد.

  1. All In One Schema.org Rich Snippets(رایگان)

شاید شما اطلاعات اضافی مانند رتبه دهی با ستاره، تصاویر، تعداد بازدید و غیره را زیر بعضی از صفحات در موتور های جست و جو دیده اید. آن ها اطلاعات اضافی هستند که شاید کاربران بخواهند از آن ها مطلع شوند به اینگونه اطلاعات  Rich Snippets می گویند.

Rich snippetsها بهترین راه ممکن برای زیباسازی صفحه و یا پست در نتایج موتور های جست و جو می باشند. اسنیپت ها شامل اطلاعات اصلی هر محصول و یا صفحه به طور خلاصه می باشند که جذابیت محصول را چندین برابر می کنند. به همین خاطر از طریق موتور های جست و جو بر روی آدرس وب سایت شما کلیک بیشتری می کنند.

برای طراحی  rich snippets در وردپرس وب سایت تان می توانید از افزونه دستی All In One Schema.org Rich Snippets استفاده کنید. این افزونه کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری در نتیاج جست وجو درموتورهای جست و جو نشان داده شود و رتبه برتری در تعداد بازدید داشته باشد.

  1. W3 Total Cache(رایگان)

ذخیره گاه وردپرس یکی از بهترین راه های ممکن برای بالا بردن عملکرد وب سایت می باشد. هدف اصلی ذخیره کردن موقت اطلاعات وب سایت در کش می باشد که کمک می کند تا کاربر در زمان بارگذاری همان صفحه را زودتر باز کند. ذخیره گاه(Cache) مکانی است تا چیزی را به طور موقت در محیط کامپیوتری ذخیره کنید.

برای فعالسازی caching در وردپرس، می توانید از افزونه های caching وردپرس استفاده کنید. افزونه های caching که پست ها و صفحه های شما را به عنوان فایل های HTML ذخیره می کنند و برای استفاده ی کاربران به کار می روند. این کار زمان بارگذاری صفحات را کاهش می دهد و عملکرد سایت شما را بهبود می بخشد. وب سایت هایی که سرعت بالایی دارند در سئو نیز تاثیرگذارند.

افزونه وردپرس W3 Total Cache یکی از افزونه های پرکاربرد و شاید هم بهترین افزونه caching وردپرس می باشد. این افزونه شامل کش صفحه، کش دیتابیس، کش object و کش مرورگر و خیلی چیز های دیگر می باشد. در کنار آن ها به شما اجازه می دهد تا سرویس CDN را کامل کنید و زمان بارگذاری وب سایت را کاهش دهید. گزینه هایی دارد که می توانید با آن فایل های HTML،JS و  CSS را فشرده کنید و 80% پهنای باند را ذخیره کنید.

با کاهش زمان بارگذاری، رتبه بهتری را هنگام جست و جو در موتورها خواهید داشت و آماز بازدید به طور مرتب افزایش خواهد یافت.

همچنین می توانید از  WP Super Cache استفاده کنید که شبیه افزونه بالا می باشد.

  1. WP Smush(رایگان)

تصاویر منتشر شده در پست ها و صفحه ها بهترین کمکی برای جلب توجه کاربران می باشند. آپلود تصاویر کمک می کند تا پیام ها را به آسانی مانند متون دریافت کنید. آن ها صفحات وب سایت شما را جذاب و چشمگیر می کنند.

با وجود این که تصاویر آپلود شده توجه کابران را جلب می کنند اما فضای زیادی را می گیرند و سرعت وب سایت تان را کاهش می دهند. شما نمی توانید به آسانی از کنار پایین بودن سرعت بگذرید. چند لحظه صبر کنید! خبر خوبی را برای شما داریم- شما می توانید تصاویر را فشرده کنید!

بله شما می توانید با استفاده ازWP Smush بدون کاهش کیفیت تصاویر، آن ها را فشرده کرده و بهینه سازی کنید. تمام فایل های تصویری با فرمت های JPEG،GIF وPNG را با استفاده از تکنیک های پیشرفته فشرده و بهینه سازی می کند و فضای ذخیره زیادی را نگه می دارد. این افزونه هم به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و هم می توانید به صورت دستی این کار را کنید.

بعلاوه افزونه به شما اجازه می دهد تا 50 فایل ضمیمه را همزمان فشرده کنید. این افزونه پرکاربرد کمک می کند تا علاوه بر جذاب بودن مطالب وب سایت، سرعت بالایی نیز داشته باشد.

  1. WP-Optimize(رایگان)

WP-Optimize بهترین ابزار برای پاک سازی دیتابیس وردپرس و بهینه سازی آن می باشد. به صورت خودکار اطلاعات غیر ضروری را از وردپرس شما بدون دخالت دست پاک می کند. این افزونه همیشه دیتابیس شما را بهینه نگه می دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

شاید اطلاعات غیر قابل استفاده در وب سایت شما وجود دارد که آن را سنگین تر می کنند و شاید از آن ها خبر نداشته باشید. با افزونه نصب شده، کار های زیادی را به صورت خودکارانجام داده اید. تمام نظرات اسپم، پست های زباله دان، دیدگاه ها وغیره را پاک می کند. و دیتابیس شما را همیشه تمیز و بهینه نگه می دارد.

  1. BJ Lazy Load(رایگان)

اگر از عکس های زیادی در سایت تان استفاده می کنید، بارگذاری صفحه زمان زیادی می برد. این کار باعث آزار و اذیت کاربران می شود اما برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. Lazy loading راه کاری است تا سایت را با تصاویر زیادی در کمترین زمان ممکن بارگذاری کنید.

برای افزودن این افزونه در سایت وردپرس،می توانید از افزونه ی BJ Lazy Load استفاده کنید. این افزونه تمام تصاویر، پست های کوتاه ،تصاویر گراواتار و چارچوب محتوا را با اندازه ی مرورگر تنظیم می کند. محتوا(تصاویر) را فقط با پایین و بالا بردن نوار کنار مرورگر نشان می دهد و سایت شما با ذخیره پهنای باند زودتر بارگذاری می شود.

این افزونه با ویجت های متن، ویدیو های ضمیمه شده از یوتیوب،  Vimeo و غیره نیز کار می کند. افزونه ی خوبی برای عملکرد وب سایت بهینه شده و سئو می باشد.

  1. Wordfence Security (رایگان)

شما به عنوان صاحب یک وب سایت موظف هستید سایت تان را دور از دسترس هکر ها و امن نگه دارید. هکرها اشخاصی هستند که شما نمی توانید به راحتی از کنار آن ها بگذرید. شاید هزاران ربات مخرب وجود دارد که هر لحظه امکان حمله و تخریب کل اطلاعات سایت را در آن واحد دارند. به همین خاطر شما باید سایت را از اسپم ها امن نگه دارید.

برای ایمن نگه داشتن سایت، افزونه های زیادی در وردپرس در اختیار می باشند. در بین آن ها،  Wordfence Security قابل اعتماد است. این افزونه خاصیت محافظت از  Firewall(دیوار آتش)، اسکن مکرر، مسدود کردن و ورود امن و کنترل ترافیک سایت را نیز دارد. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا همیشه ربات ها، انسان ها، خطاهای 404 ، ورود و خروج را تحت کنترل داشته باشید.

با کنترل بازدید های سایت، می توانید از تهدید ها مطلع شوید و واکنش سریع نشان دهید.

این افزونه برنامه firewall (دیوار آتش) نیز دارد که از هک شدن سایت تان جلوگیری می کند. ویژگی مسدود کردن تمام حمله هایی که به سایت تان آسیب می رساند  را مسدود می کند. ورود به سایت را امن و تایید دو مرحله ای را نیز فعال می کند و میزان قدرت نام کاربری و رمز را نیز می سنجد. با تکنیک های این افزونه می توانید از حملات brute-force جلوگیری کنید.

11.بررسی کننده ی لینک های آسیب دیده(رایگان)

شاید شما یک وب سایت معتبر با بازدید کننده های روزانه داشته باشید و کسب و کار خوبی نیز داشته باشید. اما فکر کرده اید که اگر مشتریان با صفحه ی آسیب دیده سایت مواجه شوند چه واکنشی خواهند داشت؟ می توانید حدس بزنید که از دست دادن یک مشتری خوب چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد. شما از لینک های آسیب دیده متنفر خواهید شد.

و ما خبر خوبی را برای شما داریم، یک افزونه دستی تمام لینک های آسیب دیده را در نظر خواهد داشت. کافیست افزونه رایگان   Broken Link Checker را نصب کنید و با خیال راحت چرت بزنید! چون کارش را به طور خودکار انجام می دهد. این افزونه تمام پست ها،نظرات و محتوایی را که در لینک های آسیب دیده هستند را بررسی می کند و اگر پیدا کند شما را مطلع خواهد کرد. تصاویر ناپدید شده را به شما گزارش می دهد تا بتوانید هرچه سریع تر آن ها را اصلاح کنید.

این افزونه ویژگی هایی دارد که از یافته شدن لینک های آسیب دیده در موتورهای جست و جو خودداری می کند. شما می توانید گزارش ها را توسط ایمیل دریافت کنید یا داشبورد وردپرس مشاده کنید.

  1. Redirection(رایگان)

زمانی وجود دارد که شما لینک ها را به طور موقت عوض می کنید اما فراموش می کنید آن ها را قطعی کنید. در این زمان کاربران با صفحه ای روبرو می شوند که در دسترس نمی باشد یا لینک قدیمی دیگر وجود ندارد و با این راه بازدیدکنندگان را ناراحت می کنید.

در این موارد Redirection افزونه ی مناسبی برای انتخاب است. به شما کمک می کند تا بتوانید همه ی  301redirection را مدیریت کنید و خطاهای 404 را نیز بتوانید کنترل کنید. این افزونه زمانی که آدرس سایت عوض می شود به صورت خودکار301 redirection  اضافه می کند. همچنین شما می توانید 301، 302، و 307 redirection را به صورت دستی برای پست هایتان اضافه کنید. شما می توانید تمام آدرس ها و تاریخچه ها را در آدرس اصلی قرار دهید.

مستقیم سازی لینک ها زمانی کاربرد دارد که از صفحه های قدیمی وب سایت خارج می شوید و یا نصب دایرکتوری وردپرس را تغییر می دهید.

  1. MailChimp برای وردپرس

MailChimp یکی از سرویس های معبر ارائه دهنده ایمیل می باشد که با آن می توانید اعضا را مدیریت کنید و برایشان ایمیل بفرستید. بدون شک یکی از ابزار قدرتمند برای وبمستر ها و تجار می باشد. افزودن MailChimp برای وردپرس با افزونه MailChimp بسیار آسان است. یک افزونه رایگان می باشد که به شما اجازه می دهد تا فرم های عضویت زیبایی را به سایت تان اضافه کنید. اگر از این افزونه به عنوان کسب و کار می خواهید استفاده کنید می توانید نسخه ی فروشی را امتحان کنید.

افزونه به شما اجازه می دهد تا فرم زیبای عضویت درست کنید و اعضای زیادی را به لیست ایمیل تان اضافه کنید ، همچنین می توانی با آن فرم های دیگری نظیر فرم تماس با ما، فرم نظرات و غیره را نیز طراحی کنید. این افزونه تمام افزونه های فرم مثل فرم تماس 7 ، ووکامرس و غیره را پشتیبانی می کند

افزونه را نصب کنید و کمپین کسب و کار با ایمیل را شروع کنید!

  1. آیکون های رسانه اجتماعی(رایگان)

بدون شک، رسانه های اجتماعی یکی از پلتفورم های محبوب در سال های اخیر محسوب می شوند. تعداد کاربران رسانه های اجتماعی افزایش می یابد وبیش تر از گذشته مردم اخبار و اطلاعات را توسط این رسانه ها دریافت می کنند، بنابراین امروزه تجارت با رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی محسوب می شود. برای بهبود بخشیدن به کسب و کار رسانه های اجتماعی  می توانید از افزونه رسانه های اجتماعی  مثل Social Icons استفاده کنید.

Social Icons یک افزونه رایگان وردپرس می باشد که به راحتی می توانید آیکون های رسانه اجتماعی را به اشتراک بگذارید. می توانید آیکون ها را توسط ویجت ها یا کد های کوتاه به صفحات سایت یا پست ها اضافه کنید. این افزونه بیش از 100 رسانه اجتماعی را پشتیبانی می کند. کاربرد آن بسیار ساده و راحت است. شما همین الان می توانید این افزونه را نصب کنید و آیکون های زیبای رسانه های اجتماعی را به وب سایت تان اضافه کنید.

این افزونه تنظیمات اضافی از قبیل تغییر اندازه یا تغییر شکل آیکون ها را نیز در اختایارتان قرار می دهد. همچنین شما می توانید با جابجایی آیکون ها آن ها را درکنار هم قرار داده و به اختیار خودتان تنظیم کنید.

  1. غیر فعال کردن نظرات(رایگان)

همانطور که از اسمش پیداست به شما این اجازه را می دهد تا نظرات را در تمام سایت یا در پست هایی  که در نظر دارید ،غیرفعال کنید. با در نظر گرفتن این فرض که در تمام صفحات سایت می خواهید نظرات را غیر فعال کنید، این افزونه راه کار ساده ای را به شما پیشنهاد می کند و حتی می توانید از دریافت اسپم ها و نظرات غیر ضروری خودداری کنید.

این افزونه با ویژگی منحصر بفرد به شما اجازه می دهد تا تمام نظرات مرتبط با داشبورد، ویجت و منوی ادمین را پاک کنید.

نتیجه کلی

بله! این افزونه ها بهترین افزونه وردپرس محسوب می شوند و برای هر وب سایت طراحی شده توسط وردپرس نیازمند هستند. همان طور که در بالا ذکر شد، این افزونه ها ویژگی های پایه نظیر، ارتقا سئوی سایت، سرعت بهینه شده، امنیت مطمئن و تجارت با راهکاری آسان را دارد.

اگر در حال حاضر از آن ها استفاده می کنید، نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

مشاهده بیشتر

Alireza Ranjbarzadeh

بنده علیرضا رنجبرزاده هستم مدیر و مسئول میزبانی وب پیام هاست با 5 سال سابقه در حوزه هاستینگ و طراحی وب سایت ارزان قیمت - کارشناس تجارت الکترونیک - دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در تبریز - مدرس زبان انگلیسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا