آموزش سرور و دامنه

آموزش پنل دامنه شرکت آلمانی جوکر

# آموزش پنل دامنه جوکر

در این آموزش جامع قرار است به طور کامل پنل دامنه شرکت آلمانی جوکر را در سطح کاربر به شما آموزش دهیم در آینده نزدیک آموزش پنل دامنه جوکر در سطح نمایندگی نیز اضافه خواهد شد و آموزش پنل دامنه شرکت TUCOWS در هر دو سطح نمایندگی و کاربری نیز بر روی وبلاگ پیام هاست قرار خواهد گرفت با پیوستن به کانال تلگرام پیام هاست آخرین اخبار و آموزش های ارائه شده توسط مارا دنبال کنید.

همانطور که پست تحریم ریسلو توضیح داده شده است شرکت جوکر پنل مدیریت دامنه ی کاملی مثل TUCOWS و ریسلو ندارد لذا پیام هاست با طراحی افزونه حرفه ای و امن برای WHMC امکان مدیریت کامل دامنه های خود را در ناحیه کاربری پیام هاست خواهید داشت لازم به ذکر است که در حال حاضر پنل مدیریت دامنه جوکر نیز تقریبا تکمیل شده است که در ادامه ، آموزش آن نیز قرار خواهد گرفت. این افزونه جوکر برای WHMCS نیز توسط نمایندگان محترم قابل استفاده می باشد برای دریافت نمایندگی ثبت دامنه جوکر با ما در ارتباط باشید پیکربندی افزونه بر روی WHMCS  توسط پیام هاست انجام خواهد شد و آموزش کامل آن نیز به زودی به این مطلب اضافه خواهد شد.

آموزش مدیریت دامنه ها در سطح کاربر در ناحیه کاربری پیام هاست

1. برای ثبت دامنه های بین الملل خود با قیمت بسیار مناسب ابتدا در ناحیه کاربری پیام هاست به آدرس

https://client.payamhost.com/register.php

با مشخصات کاملا دقیق ثبت نام کنید و بعد از تایید شماره موبایل و آدرس ایمیلتان را جهت ثبت انواع دامنه ی  بین الملل به آدرس https://client.payamhost.com/cart.php?a=add&domain=register

جوکر

و جهت انتقال دامنه های خود از شرکت های دیگه به پیام هاست به آدرس

https://client.payamhost.com/cart.php?a=add&domain=transfer

آموزش انتقال دامنه به جوکر

مراجعه فرمایید در این مرحله اگر شما قصد دارید دامنه ی جدید ثبت کنید بعد از استعلام دامنه مورد نظر و تایید آزاد بودن دامنه ی مذکور در مرحله ی بعد اگر قصد خرید سرویس هاستینگ را از پیام هاست داشته باشید با انتخاب پلن مورد به مرحله ی بعد بروید یا اگر هاست دارید DNS هاست خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید بعد از انجام این مراحل تا مرحله ی صدور فاکتور ادامه دهید و با پرداخت آنلاین هزینه ثبت دامنه منتظر ثبت دامنه ی جدید خود به صورت کاملا آنلاین باشید.

* مراحل انتقال نیز کاملا شبیه به مراحل ثبت دامنه می باشد با این تفاوت که در مرحله انتخاب سرویس هاستینگ باید کد انتقال دامنه ی مورد نظر را وارد کنید و DNS هاست خود را نیز وارد کنید لازم به ذکر است بعد از پرداخت هزینه انتقال دامنه، جهت تسریع در روند انتقال دامنه حتما به بخش فروش یک تیکت با عنوان انتقال دامنه ارسال فرمایید. تا راهنمایی های بعدی جهت تایید انتقال دامنه انجام شود البته موارد کاملا آنلاین می باشد و بعد از پرداخت هزینه انتقال یک ایمیل تایید انتقال به ایمیلی در whois دامنه خود می باشد ارسال می شود که با تایید آن می توانید مرحله انتقال دامنه را به اتمام برسانید.

آموزش پنل دامنه جوکر joker.com2. بعد از طی مراحل بالا و تایید کامل ثبت یا انتقال دامنه توسط پیام هاست امکان مدیریت دامنه خود را در ناحیه کاربری خواهید داشت که این امکانات به ترتیب خدمت تان عرض می شود :

ابتدا به قسمت مدیریت دامنه خود در ناحیه کاربری پیام هاست به آدرس زیرمراجعه کرده و دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید:

https://client.payamhost.com/clientarea.php?action=domains

که بعد از انتخاب دامنه مد نظر از لیست دامنه های موجود خود در پیام هاست با نمای زیر مواجه خواهید شد :

ثبت دامنه در جوکرکه شما در قسمت وضعیت کلی می توانید زمان ثبت ، انتقال و انقضای دامنه خود به همراه مبلغ تمدید و وضعیت فعلی دامنه خود را مشاهده فرمایید.

در قسمت تمدید خودکار اگر شما اعتبارتان در ناحیه کاربری پیام هاست کافی باشد جهت تمدید دامنه به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد مشخص است که اگر اعتبار کافی در پنل ما نداشته باشید فعال بودن تمدید خودکار هیچ تفاوتی با فعال نبودن آن نخواهد داشت و یا اگر قصد ندارید دامنه مورد نطر به صورت اتوماتیک از  اعتبار حساب کاربری تان در پیام هاست انجام شود می توانید به راحتی از این قسمت امکان مورد نظر را غیر فعال کنید.

لازم به ذکر است در هر صورت فاکتور تمدید دامنه خود از 30 روز قبل از انقضای دامنه ایجاد می شود و مراتب آن از طریق پیامک و ایمیل به اطلاعتان می رسد.

 قسمت نیم سرور نیز یکی از مهمترین و حساس ترین قسمت ها در پنل دامنه جوکر می باشد که در  تنظیم اشتباه این قسمت موجب قطع شدن وب سایتتان به مدت طولانی خواهد شد لذا در این قسمت نهایت دقت را بکنید اگر شما از پیام هاست هاست خریداری کرده اید کنار ثبت دامنه ، به صورت پیش فرض نیم سرور های پیام هاست برای دامنه شما تنظیم خواهد شد ولی اگر هاست شما از شرکت دیگری می باشد لازم است گزینه نیم سرور دلخواه را انتخاب کرده و نیم سرور خود را وارد کنید شکل نیم سرور معمولا به صورت زیر می باشد که در ایمیل اطلاعات هاست خود نیز میتوانید پیدا کنید.

ns1.payamhost.com

ns2.payamhost.com

در این قسمت شما می توانید حالت قفل دامنه خود را تغییر دهید قفل دامنه همیشه باید قفل باشد تا از انتقال دامنه شما توسط افراد دیگر جلوگیری شود فقط در صورتی که قصد انتقال دامنه خود را دارید این گزینه را غیر فعال کنید.

قسمت بعدی قسمت افزونه های اضافی دامنه می باشد اعم از محافظت از اطلاعات whois دامنه ، مدیریت DNS و فوروارد ایمیل می باشد لازم به ذکر هست شرکت جوکر خدمات محافظت از اطلاعات دامنه یا همان whois ارائه نمی دهد ولی دو افزونه ی بعدی به صورت رایگان قابل فعال سازی می باشند اگر قصد پنهان کردن یا همان محافظت از اطلاعات دامنه خود را دارید از شرکت TUCOWS می توانیم با پرداخت هزینه تعیین شده برای شما انجام دهیم کافیست بامادر تماس باشید

.قسمت بعدی دوباره یکی از قسمت های مهم می باشد در این قسمت میتوانید اطلاعات دامنه یا همان whois که شامل نام ، نام خانوادگی ، شهر ، استان کشور ، کد پستی ، شماره تماس و از همه مهم تر ایمیلتان را مشاهده فرمایید. توصیه می شود همیشه این قسمت را بروز نگه دارید مخصوصا آدرس ایمیل که ضامن حفاظت از دامنه شما می باشد.

قسمت بعدی قسمت ایجاد یا ویرایش آی پی نیم سرور برای دامنه مورد نظر می باشد که بیشتر برای موارد DNS اختصاصی کاربرد دارد در مواقع دیگر مثلا برای بالا آورد ساب دامنه blog.domain.com در یک سرور دیگر میتوانید از این قسمت استفاده کنید که این کار در خود سی پنل در قسمت Edit DNS ZONE نیز باید تکرار شود تا سایت بدون مشکل بر روی سرور دیگری بالا بیاید.

در قسمت بعدی می توانید کد انتقال دامنه خود به شرکت دیگر را به راحتی و آنلاین دریافت کنید لازم به ذکر است کد انتقال به دلایل امنیتی در ناحیه کاربری پیام هاست قابل مشاهده نمی باشد یعنی حتی ما نیز کد انتقال شمارا در اختیار نداریم کد انتقال فقط به ایمیل شما که در قسمت اطلاعات تماس وارد کردید ارسال میشود پس همیشه این ایمیل را بروز نگه دارید و حتما مراحل امنیت ایمیل مورد نظر را طی کنید مانند انتخاب رمز عبور قوی و تعویض دوره ای رمز عبور آن و فعال سازی تایید دو مرحله ای ایمیل تا از از دست رفتن دامنه تان جلوگیری شود.

قسمت بعدی قسمت مشاهده لاگ ها می باشد که با بررسی کردن این قسمت می توانید از تغییراتی که بر روی دامنه تان انجام شده است اطلاع یابید. قسمت کنترل پنل دامنه در ادامه به طور کامل توضیح داده خواهد شد و قسمت آخر نیز کاربردی ندارد.

آموزش مدیریت دامنه ها در سطح کاربر در پنل اختصاصی جوکر :

جهت دریافت اطلاعات ورود به پنل دامنه جوکر در سایت جوک لازم است ابتدا ایمیل خود را در قسمت اطلاعات تماس در قسمت مدیریت دامنه ناحیه کاربری پیام هاست به آدرس  https://client.payamhost.com/clientarea.php?action=domains

بروز رسانی کرده و آن را تایید کنید با کلیک بر روی لینکی که به ایمیل تان ارسال میشود بعد از تایید کامل ایمیل خود به قسمت کنترل پنل دامنه رفته ، در خواست اطلاعات ورود را بدهید لینک ورود به پنل ، نام کاربری و رمز عبور نیز به ایمیلتان ارسال خواهد.

بعد از وارد شدن به پنل دامنه با نمایی مثل زیر مواجه خواهید شد که نسبت به ریسلو بسیار ابتدایی تر میباشد.

همانطور که میبینید کلیه مواردی که تا به حال درباره ناحیه کاربری پیام هاست آموزش دادیم اینجا تکرار شده است قسمت تنظیم نیم سرور ، قسمت ویرایش اطلاعات تماس یا whois ، قسمت ارسال کد انتقال دامنه به ایمیل ، قسمت تنظیم قفل بودن دامنه و قسمت ایجاد نیم سرور اختصاصی برای دامنه خود که به ترتیب از چپ به راست می باشد.

پس با مرور آموزش بالا به راحتی میتوانید از امکانات پنل خود جوکر نیز بهره مند بشوید در صورت فراموشی رمز عبور پنل همان مراحل دریافت اولیه رمز عبور را تکرار کنید رمز جدید به ایمیل تان ارسال خواهد شد.

در آخر از اطلاعات دامنه خود به خوبی محافظت کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال باما در تماس باشد.

نکته آخر پنل کاربری دامنه ما در ناحیه کاربری طوری می باشد که کاملا شبیه به افزونه WHMCS شرکت های دیگر مانند ریسلو و TUCCOWS می باشد و هیچ تفاوتی جز تفاوت های جزئی ندارد در آینده آموزش پنل دامنه اختصاصی TUCOWS در هردو سطح کاربری و نمایندگی نیز بر روی وبلاگ قرار خواهد گرفت که فقط شامل آموزش خود پنل می باشد و پنل WHMCS شرکت TUCOWS نیز مثل جوکر می باشد که در بالا به طورکامل توضیح داده شد.

جهت دریافت ریسلر از شرکت جوکر و TUCOWS با تعرفه پایین و پیکربندی رایگان افزونه WHMCS هر کدام با ما در تماس باشید…

# آموزش پنل دامنه جوکر # آموزش پنل دامنه جوکر


مسئولیت کلیه تغییرات نادرست در تنظیمات پنل دامنه که منجر به از دست رفتن دامنه یا داون شدن وب سایت شود تماما بر عهده تغییر دهنده می باشد و پیام هاست هیچگونه مسئولیتی ندارد….

# آموزش پنل دامنه جوکر  # آموزش پنل دامنه جوکر  # آموزش پنل دامنه جوکر  # آموزش پنل دامنه جوکر

مشاهده بیشتر

Alireza Ranjbarzadeh

بنده علیرضا رنجبرزاده هستم مدیر و مسئول میزبانی وب پیام هاست با 5 سال سابقه در حوزه هاستینگ و طراحی وب سایت ارزان قیمت - کارشناس تجارت الکترونیک - دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در تبریز - مدرس زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا